Linkerzijkant

Zoeken

Zoek in dit item

Nuttelozetroep Hotspot project!

[offline] Geplaatst op zaterdag 19 januari 2008 00:13

Acties:

Door: Aapje
    Admin
    Phfear zeh birdeh
    Afbeelding van Aapje
    http://tweakers.net/ext/f/5n3nlDsj8vD3a2ICNSQP1A5d/full.jpg
    Doel:
    WiFi signaal te zetten bij elke nt-gebruiker. En zo te kijken of buren ook nuttelozetroep.nl intressant genoeg vinden om eens een kijkje te komen nemen :)

Ik ben op dit moment in het process de Router te configureren, heb zover al OpenWRT erop gezet:
    quote:
    _______ ________ __
    | |.-----.-----.-----.| | | |.----.| |_
    | - || _ | -__| || | | || _|| _|
    |_______|| __|_____|__|__||________||__| |____|
    |__| W I R E L E S S F R E E D O M
    KAMIKAZE (7.09) -----------------------------------
    * Nuttelozetroep.nl - Hotspot Edition.
    * 'Nuttelozetroep.nl'
    * Dutch most widely used warning label.
    ---------------------------------------------------

WiFiDog is de software die gebruikt word voor de toegang te verlenen dmv. aanmelden op de website.

Plan hoe de NT Hotspot moet gaan werken:
    - Zodra je inlogt op het onbeveiligde netwerk van de "nt_hotspot" krijg je een tijdelijke toegang tot nuttelozetroep.nl only.
    - Hiermee kan je jezelf aanmelden op de website (inloggen), of je maakt een account aan. Bij het aanmaken van de account moet je een plaatje(captcha) over tikken ivm. registratiebots etc... En via de email je account activeren.
    - Doordat je via de email je account moet activeren krijg je tijdelijk 15minuten toegang tot het internet.
    - Zodra je ingelogt bent krijg je voledige toegang tot internet, maar niet tot het normale netwerk van de gene die het hotspotje host. Zodra je dit wil, moet je inloggen op het private gedeelte van de router. (Welke dus duidelijk met een WPA/WPA2-PSK beveiliging uitgerust is :))

Echter niet bij het voledige internet alleen krijg je toegang tot: pop3, imap, mapi, en https + http.
    Hiermee voorkom ik dat ze gaan 'leechen' via torrents etc in die 15minuten. (Ook msn protocollen etc blokeer ik op dit moment.) Dit limiteren gaat nog wat tijdkosten, dus het limiteren van protocollen zit in de eerdere versies nog niet erin.

Tevens zal ik een soort 'auto-update' script erin bouwen, die elke nacht eventjes checked of er nieuwe functies etc zijn.

Er is nog veel werk te doen voor mij, maar de hardware is besteld.
    15 AP's, waarvan ik sowiezo 2 doorverkoop voor de prijs op de website met de standaard La Fonera software erop. Om toch 't project te steunen wat ik eigelijk na-maken ga.

Zelf zet ik ook nog 2 fonera's in Arnhem neer, 1tje bij Sjimmiebond. En als ik 't netwerk op 't werk veilig genoeg heb ingesteld/opgezet, daar ook 1tje :) (Binnenstad Arnhem)

Dit worden dus geen nt_hotspots. Omdat ik m'n eigen OpenWRT werk ken O-) En ik wil dit eerst uitvoerig testen voordat ik 't in zo'n omgeving zet ;)

Zodra ik klaar ben met de hotspots configuren verkoop ik er een stuk of 10 voor 5 euro per stuk, ex verzendkosten. (Dit is eigelijk de waarde van de Routers, en geeft mij weer een bedrag om X aantal nieuwe routers weer in te kopen ;))

Er komen 2 SSID netwerken straks op de router, 1tje Public, andere private. Alleen vanaf de private kan je straks de router beheren. Ik wil in de toekomst hiervoor een webpanel etc maken. Maar voorlopig moeten we het doen met een SSH toegang.

"My software never has bugs, it just develops random features."

[offline] Geplaatst op dinsdag 05 februari 2008 18:06

Acties:

Door: crashoverride
    Naar server-slopertje
    *BURP*
    Afbeelding van crashoverride
    In iig wil ik er wel een om te kijken of ze 'veilig' zijn...

"With the amount I drank last night I’d qualify for the special Olympics just for being vertical"

[offline] Geplaatst op woensdag 06 februari 2008 16:01

Acties:

Admin
    Phfear zeh birdeh
    Afbeelding van Aapje
    :P
    Heb nog niet echt meer tijd gehad om ze te verder configureren...
    Maar denk rond de zomer dat ze wel klaar moeten zijn :+

[offline] Geplaatst op woensdag 06 februari 2008 17:29

Acties:

Naar server-slopertje
    *BURP*
    Geeft niet, ik wil wel ff secu check doen op ze >:)

"With the amount I drank last night I’d qualify for the special Olympics just for being vertical"

[offline] Geplaatst op woensdag 07 januari 2009 12:18

Acties:

Naar server-slopertje
    *BURP*
    quote:
    Aapje schreef op Woensdag, 6 februari 2008 - 17:01:
    :P
    Heb nog niet echt meer tijd gehad om ze te verder configureren...
    Maar denk rond de zomer dat ze wel klaar moeten zijn :+

Het is inmiddels weer winter...
    Is er al vordering :P

[offline] Geplaatst op woensdag 07 januari 2009 13:27

Acties:

Admin
    Phfear zeh birdeh
    Afbeelding van Aapje
    Oh, ze werken :+
    Geen zin om ze nog meer te flashen :P
    Heb ze destijds gebruikt op m'n verjaardag in Neli's campif huisje :)

Dit onderwerp heeft 5 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 07-01-2009 13:27.

Troep